Sider

tirsdag, juni 14

Pengetre..

Det sies at om du har et pengetre.. Å dette blomstrer så går du en framtid i møte med mye rikdom.. 
Alexander Fikk et penge tre hos meg for noen år siden, dette treet har ikke blomstret men Det er utrolig vakkert å se på..  Pengetreet eller paradistykkblad (Crasscula Ovata)  er en sukkulent fra Sør Afrika..  Den trenger ikke vann ofte så den er lett og stelle med, Jeg fannt ikke mye informasjon om denne blomsten.. Så skriver litt ut fra egne erfaringer nå..  Siden det tar tid før denne sukkulenten blomstrer så pyntet jeg den med seddler som var brettet til Alexanders bursdag.. Kjipt å få bare en plante kanskje.. men pengene fikk han bruk for..  Det sto i kortet at han måtte passe på treet så det en dag kunne blomstre for vår skyld men det har vell blitt mer eller mindre til at det er jeg som pusker med alle blomstrene her i huset..

Pengetreet kan klippes til og pottes om, det kan odles frem som et bonsaitre.. Jeg Har lenge hatt lyst på Bonsai tre, men har gådd i uviten om at jeg har hatt to plnter i vinduskarmen som kunne odles frem som det..  :) 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar